Golden Gate Park

11 09 2009

A minap voltam a belváros parkjában, csak úgy játszásiból. Na jó, valójában az ingyen kajáért mentem volna, a Labor-day hétvégéjén szokásosan ingyen barbecue, burger és ital várja az ünneplőket: óriás sütögetést rendeznek a parkban és minden grátisz. Sajnos, mint számítottam, későn értem a helyszínre: a parkolást ingyen nehéz megoldani, maga a Golden Gate Park pedig akkora, hogy kb másfél óra alatt találtam meg, hol is volt korábban a lakoma :). Sebaj, a koncertek még folytak, meg magában a parkban is először sikerült így elmerülnöm.

A keresés közben egyszer felpillantottam, és ez a látvány fogadott:

Mókus - mókás :)

Mókus - mókás 🙂

Az ott mókus. Tom, kicsi, kattints a képre, hogy nagyban is megnézhesd. De az ott nem egy, hanem egyből öt mókus a fán! A természetben élő mókusok sajátossága, hogy nem igazán maradnak egy helyen, hanem rohangálnak fel-alá, szóval sokkal több volt, de nem egyszerű őket lefényképezni. Ezután én is kaptam az alkalmon és elkezdtem velük játszani.

Kezdeti próbálkozások - a mókus gyorsabb állat, minthogy simán lekapjam a fényképezővel

Kezdeti próbálkozások - a mókus gyorsabb, minthogy simán lekapjam a fényképezővel

A mókus kíváncsi állat. Meg éhes is. Az üres markomat tartva odarohan, megnézni mit hoztam enni, majd mikor rádöbben, hogy csak tettetem, sebtiben elrohan. Okos, mert csak addig mer a kezembe csimpaszkodni, amíg azt nem emelem túl magasra, azaz, nem kell még felmásznia, hogy megnézze van-e valami a markomban.

Csalétek

Csalétek

Gyorsan tanultam a hibámból, és egy kaviccsal ejtettem kísértésbe. Az ravasz mókus tisztában van vele, hogy “Én nem eszek kavicsot, emiatt minek lenne nálam egy kövecske. De akkor mi az ott?” Csak el kellett húzni előtte a mézes (illetve mogyorós) madzagot, és pár perc múlva már nincs más választása, kénytelen odajönni, és megszagolni, hogy mogyit vagy kavicsot hoztam. Türelem,  terem!

Én nyertem!

Én nyertem!

Innentől már tudtam, hogy mi lesz a vacsora! El sem hinnétek, hogy milyen macera megsütni. 6-ot kellett fognom, hogy egy felnőtt adagnyi hús összejöjjön, de nem panaszkodom, legalább mogyoró ízű volt a vacsi. (Na jó, nem is ettem meg őket. 🙂 De azért még csomót próbálkoztam:

Bettinek ajánlom a videót, aki pont néhány napja említette, hogy minden vágya mókust kézből etetni:

Rózsakertek - több száz féle különbőző rózsából 1-1 ágyásnyi

Rózsakertek - több száz féle különbőző rózsából 1-1 ágyásnyi

Tavacska

Tavacska

Mókus - makró mód

Mókus - makró mód

A vadlúd megtámadott, mert ő is azt hitte a kavicsra, hogy kaja

A vadlúd megtámadott, mert ő is azt hitte a kavicsra, hogy kaja

Golden Gate híd a Golden Gate parkból

Golden Gate híd a Golden Gate parkból

Műveletek

Information

Vélemény, hozzászólás?

